Wednesday, November 26, 2008

Mesra.....

Di sebuah Poliklinik Kerajaan yang baru beroperasi lebih kurang 3 tahun, salah satu mukim di Petaling Jaya.



Saya : Selamat Petang.. tumpang tanya boleh?


Wanita muda (1) di kaunter : ye.. selamat petang. (sambil tersenyum)

Saya : Saya nak ambil nombor di sini ke?

Wanita muda (1) di kaunter : puan ada buat appoinment?

Saya : appoinment? tak ada...

Wanita muda (1) di kaunter : puan baru pertama kali datang untuk pemeriksaan ke?

Saya : iye.. pertama kali.

Wanita muda (1) di kaunter : kalau macam tu kene buat appointment. Begini, tinggalkan IC..

Wanita muda (1) di kaunter : puan duduk dulu.. nanti saya panggil nama.

Saya : ohh.. ok. (sambil menghulur kad pengenalan)

Saya : (mencari tempat duduk ber hadapan kaunter)






Lima minit kemudian.....




Wanita muda (1) di kaunter : noor zalizah..... (memanggil nama saya dari kaunter)

Saya : (berjalan semula ke kaunter)

Wanita muda (1) di kaunter : (menyerahkan kad pengenalan saya kepada Wanita muda (2) di kaunter)

Wanita muda (2) di kaunter : bila kali terakhir period puan?

Saya : hari pertama period terakhir ke?

Wanita muda (2) di kaunter : ye.. hari pertama period terakhir puan..

Saya : dot dot haribulan oktober...

Wanita muda (2) di kaunter : dot dot haribulan oktober (sambil tangannya memusingkan carta berben tuk bulat)

Wanita muda (2) di kaunter : (kemudian melihat carta berkalendar besar berkotak grid dan mencari tarikh tertentu)

Wanita muda (2) di kaunter : kalau 2 disember puan boleh datang?

Saya : 2 disember? (sambil tangan mengeluarkan telefon bimbit dan mencari fungsi kalendar)

Wanita muda (2) di kaunter : erm.. 2 disember... di sebelah pagi (sambil memandang saya mendengar jawapan)

Saya : boleh..

Wanita muda (2) di kaunter : kalau macam tu.. puan datang jam 7.30 pagi. paling lewat jam 9.30 pagi (sambil tersenyum)

Saya : 7.30 pagi? erm.. okey.

Wanita muda (2) di kaunter : nanti puan bawa bersama kad pengenalan puan dan suami,

Wanita muda (2) di kaunter : bil air atau eletrik... tak kisah la rumah sewa atau rumah sendiri.

Wanita muda (2) di kaunter : dengan surat nikah sekali ye.... (sambil tangan mencatit sesuatu pada kertas kecil)

Saya : ye.. okey.. (sambil terangguk angguk)

Wanita muda (2) di kaunter : jangan lupa ye.. 2 disember.. pagi (sambil tangan menghulurkan kad pengenalan saya dan sekeping kertas kecil)

Saya : (angguk dan senyum)

Saya : terima kasih... terima kasih banyak ye... (memandang ke dua dua wanita muda di kaunter itu)

Wanita muda (2) di kaunter : sama-sama...

Wanita muda (1) di kaunter : (angguk dan senyum)







4 comments:

de 'kool said...

5) Pen
** pensel xleh ke... permenant marker kee...?

Anonymous said...

cengko,
xpe arr... nnt za bawak koleksi oil pastel za.. muahahaha

Anonymous said...

ermmmm ...
za.. satu pengalaman baru...
seronok nye... tak terkata..
semoga selamat melahirkannya...

za, bagitau mak n abah..
SELAMAT ARI RAYA AIDILADHA..
mak aku krm salam buat family ko...

za..ini anak2 aku...

Anonymous said...

Linn,
ha ah, pengalaman baru..
amin... minta semuanya selamat.

insyallah.. nnt akan disampaikan.

anak²? dh bape anak nih? hehehe..
hantaq kat email na...