Friday, March 02, 2007

Di satu bilik rehat.. (Bhg I)

Di satu bilik rehat...
jam 3.30 ptg
terdapat 2 org perempuan
seorang sedang mengadap cermin (Cik A)
dan seorang lagi duduk di sofa
menahan sakit kepala (Cik Z).
Sungguh asyik Cik Z memerhatikan Cik A bersolek.
Tiba² Cik Z terasa ingin bertanya...

Cik Z : awak.. tiap² hari awak bangun jam berapa ?

Cik A : 5.30

Cik Z : Awak keluar umah?

Cik A : 6.45

Cik Z : Kejar train jam 6.45?

Cik A : Bukan kejar train je..
aku kejar bas.. pastu naik STAR.. pastu kejar PUTRA!

Cik Z : owhhh.. jadi awak transit kat masjid jamek eh?

Cik A : Ha ah. (Sambil tangan menggapai blusher dari paper bag SK II)

Cik Z : Mesti ramai orang kt masjid jamek kan..?

Cik A : (tak jadi nak sapu brush kt pipi... dan terus menoleh)
Huhh! Memang ramai!! lepas tu kene jalan cepat² kalo tak ko kene tolak!

Cik Z : erkk??

Cik Z : (masih memerhati Cik A menyapu blusher kat pipi)

Cik Z : eh? nape awak sapu dr atas ke bawah??

Cik A : tu laa korang tak tau... kalo letak dr bawah pipi nampak merah sgt...

Cik Z : owhh.. cenggitu lak..

Cik A : kalo dah naik train pun satu hal gak..

Cik Z : nape?

Cik A : diorang tu suka sgt berdiri depan pintu kadang² tu aku jerit jugak
"Hoi masuk la dalam lagi orang lain pun nak pegi kerja gak!!"

Cik Z : eerrrrr...... (berani nye minah nih)

Cik A : Itu kalo hari biasa la.. kalo hari minggu kurang laa sikit.

Cik Z : oowwwwhhh..

Cik Z : awak.. meh laa saya tengok make-up awak.. saya pun pandai gak komen

Cik A : blom siap lagi la...




(bersambung....)

1 comments:

Fizlan Shah said...

laa... bersambung pulak...
hmm....